Jak ochronić się przed burzą z piorunami?

Kiedy uderzenie pioruna jest groźne? Czy jest śmiertelne? Jak chronić się przed skutkami burzy z piorunami w terenie i jak zmniejszyć zagrożenie, gdy nie mamy schronienia?

burza z piorunami

Uderzenie pioruna może spowodować śmierć, ciężko zranić, pozbawić przytomności, sparaliżować, dotkliwie poparzyć, w szczególności, gdy mamy na sobie jakieś metalowe przedmioty, w których łatwo indukuje się prąd.

Jeżeli mamy na sobie mokre ubranie i buty, uderzenia pioruna może je rozerwać na skutek natychmiastowego parowania wody. Prawdą jest więc osąd, że piorun może "zerwać" z człowieka ubranie i buty.

Powodów, dla których to wszystko może nastąpić jest kilka.

Co robić a czego nie robić podczas burzy?

Czy liczb całkowitych jest więcej od liczb naturalnych?
Zdrowy rozsądek podpowiada nam, że liczb całkowitych jest około dwa razy więcej niż liczb naturalnych. Jest jednak zupełnie inaczej.
Czy istnieją jadowite ssaki?
Każdy wie o jadowitych wężach, skorpionach, pająkach, żabach, rybach, owadach. A co z ssakami? Czy ssaki bywają jadowite i czy ich jad jest niebezpieczny dla człowieka?
Czy ptaki się kąpią?
Zimą często dokarmiamy nasze ptaki. Czy jednak równie dobrze pamiętamy o nich latem? Wówczas również można im pomóc przetrwać trudne okresy suszy i wysokich temperatur.